Stare powiedzenie głoszące, że reklama jest dźwignią handlu jeszcze nigdy nie było tak aktualne jak w dzisiejszych czasach. Otoczeni przez różnorodne treści reklamowe, które mogą przybierać rozmaite formy – na każdym kroku jesteśmy bombardowani informacjami dotyczącymi firm, producentów i usługodawców, którzy chcą do siebie przyciągnąć jak największą rzeszę klientów.
W tak krzykliwym i kolorowym świecie dobrze przemyślana strategia marketingowa jest na wagę złota, gdyż przyciąga wzrok i skupia na sobie uwagę potencjalnych klientów, pozwalając wyróżnić się z morza innych ofert. Aby reklama była efektywna, jej forma powinna być jak najlepiej dopasowana do specyfiki towarów bądź usług oferowanych przez konkretną firmę. Bardzo ważne jest więc wybranie odpowiedniego nośnika reklamowego.
Jakie są najpopularniejsze nośniki reklamowe?
1. Tradycyjne reklamy papierowe
Do tej grupy zaliczamy między innymi: foldery reklamowe, katalogi produktowe, magazyny czy informatory firmowe. Mimo iż te formy reklamy są znane od dawna, to do dziś są jednym z najskuteczniejszych sposobów na rozreklamowanie swoich usług oraz kreowanie wizerunku firmy. Aby mogły należycie spełniać swoje zadanie, powinny być zaprojektowane w profesjonalnym studiu graficznym i wydrukowane w profesjonalnej drukarni.
2. Outdoor
Pod tą nazwą kryją się różne formy reklam zewnętrznych. Mogą być to klasyczne billboardy albo szyldy lub nowoczesne kasetony reklamowe, ekrany LED, citylight (podświetlane tablice ogłoszeniowe), naczepy mobilne bądź stacjonarne. Wielką zaletą reklam tego typu jest duży zakres odbiorców oraz ciągłość trwania akcji marketingowej – reklamy te są bowiem widoczne przez 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia i nocy.
3. Gadżety reklamowe
Różnego rodzaju gadżety firmowe, które można dawać swoim klientom w prezencie, to doskonałe miejsce na umieszczenie niewielkiej reklamy. Nadają się do tego np.: breloki, power banki, ołówki, długopisy, notesy, parasole, odzież, zabawki czy akcesoria elektroniczne. Taka reklama przemieszcza się razem z osobą, która jej używa, więc logo reklamowanej firmy staje się coraz bardziej rozpoznawalne w szerszym kręgu ludzi.
4. Banery wystawiennicze
To idealny sposób na reklamowanie firmy na różnych wydarzeniach branżowych i targach. Nowoczesne systemy wystawiennicze (np. roll-upy, banery czy ścianki i lady wystawiennicze) gwarantują skuteczną promocję i estetyczną prezentację firmy.