Druk wielkoformatowy występuje powszechnie w przestrzeni publicznej. Większość tego typu nośników wykorzystywanych jest w celach reklamowych. Jest to technologia, która zapewnia szerokie możliwości zastosowania.
Wielkoformatowe nośniki reklamy
Z drukiem wielkoformatowym kojarzą się przede wszystkim duże banery reklamowe, które stanowią bardzo często spotykany element krajobrazu miejskiego. Jednak typów nośników reklamy powstających w ramach tej metody jest zdecydowanie więcej. Kolejnym przykładem są billboardy, które także wyróżniają się sporymi rozmiarami. Oprócz tego druk wielkoformatowy znajduje zastosowaniu przy wykonywaniu reklam na obiektach czy pojazdach. W tej technologii z powodzeniem mogą być użyte folie, w tym m.in. monomeryczna, one way vision (OWV), wylewana, ploterowa, translucentna, dekoracyjna, magnetyczna.
W produkcji reklam wielkoformatowych używa się głównie takich materiałów, m.in. plexiglas, szkło, PCV, HIPS, poliwęglan, blacha, drewno czy płyty dibond. Druki w dużych formatach powstają też na papierach, np. plakatowym, blueback i citylight, a także tapetach, tkaninach czy siatce mesh. Możliwość nanoszenia nadruków na różne powierzchnie daje reklamodawcom szerokie możliwości prezentowania treści szerokiemu gronu odbiorców na wiele różnych sposobów.
Druk wielkoformatowy powstaje przy użyciu nowoczesnych maszyn i w ramach sprawdzonych technologii, dlatego też gwarantuje bardzo dobre rezultaty, bez względu na to, czy produkowane są materiały do zastosowania wewnątrz, czy na zewnątrz. Nośniki reklamowe są trwałe, wytrzymałe i odporne na czynniki zewnętrzne, takie jak słońce, deszcz, niskie temperatury itd. Cechują się też wysoką estetyką. To główne zalety doceniane przez reklamodawców, którzy chcą skutecznie docierać ze swoim przekazem do potencjalnej grupy odbiorców.
Obecna technologia daje niezwykle szerokie możliwości wykorzystania reklamy wielkoformatowej, dlatego też może być ona widoczna nie tylko na billboardach czy nieruchomościach, ale również pojazdach. To daje jeszcze szersze pole do popisu w zakresie promocji marketingowej firmy czy działań wizerunkowych.