Każde przedsiębiorstwo musi prowadzić działania marketingowe, aby skutecznie działać na rynku. Nawet prowadząc niewielką działalność, trzeba wdrożyć pewne działania, które umożliwią dotarcie do nowych klientów. Wykorzystywane są przy tym różne kanały i narzędzia marketingowe służące do komunikacji i dystrybucji treści. Jak skutecznie pozyskać nowych klientów? Kilka wskazówek w dalszej części naszego wpisu.
Wiele (i coraz więcej) rodzajów marketingu do dyspozycji reklamodawców
Tak naprawdę możemy wyróżnić bardzo wiele różnych rodzajów marketingu. Do przykładowych (chociaż oczywiście nie wszystkich) zaliczamy m.in.:
- marketing online (inaczej digital marketing),
- marketing szeptany,
- social media marketing,
- e-mail marketing.
Oczywiście to tylko wybrane przykłady rodzajów marketingu, gdyż w praktyce jest ich zdecydowanie więcej. To szansa, ale i wyzwanie dla potencjalnych reklamodawców chcących dotrzeć do nowych klientów. Dlaczego? Ponieważ trzeba naprawdę świadomie i rozsądnie dobrać takie kanały i narzędzia promocji, aby przyniosły one oczekiwane rezultaty, a przeznaczone na ten cel środki finansowe nie poszły na marne.
Tradycyjny marketing kontra e-marketing
Zasadniczo marketing dzielimy na dwa podstawowe rodzaje:
- tradycyjny,
- internetowy.
Chociaż internet obecnie odgrywa istotną rolę w biznesie i codziennym życiu ludzi, to jednak tradycyjne narzędzia nie przeszły do lamusa. Wręcz przeciwnie, dają wiele nowych możliwości na pozyskiwanie nowych klientów. Doskonałym tego przykładem jest jedna ze specjalności naszej firmy, czyli oklejanie samochodów w Gdańsku i okolicach. Jest to bardzo dobry sposób na to, aby wypromować markę, dotrzeć do potencjalnych klientów z informacją o usługach lub produktach, utrwalić swoją obecność na rynku w świadomości odbiorców.